13 december 2012

Årets pynt

 
 
 
Jag är inte den där typen som går "all in" (eller hur Sara) på julpyntet. Det har väl i och för sig hänt ett par gånger, bland annat när jag var hormonstinn av ammning, att jag gått lite crazy på den fronten, men vanligtvis håller jag en ganska låg profil.
 

Jag gillar vita julblommor som hyacinter, amaryllisar och julrosor (hoppsan vad unik jag måste
vara :-) sedan är jag väldigt förtjust i grön mjuk och fin björnmossa. Det brukar jag slänga på de flesta blommkrukor denna tiden på året.
 
 
 
 
 
 
Amaryllisarna har jag gärna i vas istället för i kruka. De brukar finnas att köpa i blomsterhandeln (dessa har jag fått av älskade mamma som köpt dem på torget). Det är fiffigt med vas för då slipper man den där lite halvtrista tiden som det tar för stängeln att växa upp till rätt längd. Dessutom tycker jag alltid att mina i kruka blir för långa och vickiga.
 
 
Den vita halmbocken i köksfönstret köpte jag på Ica igår. Jag tycker att den var lite söt men det är klart, julsnöret som är lindat runt den kan man ju byta ut vid tillfälle.
 
 
 

 
 
 
Finaste julpynten är ändå det som Lillan gjort (och det som de andra flickorna gjorde när de var små). Pepparkakshuset är gjort av mig och Lillan med omsorg. Och trots att det är snett och vint och sammanfogat med kontaktlim (och socker) är det utan konkurens det finaste julpyntet vi har här hemma i år!
 
 
 
Fin Lucia till er alla!
 
 
Helena
 
 
 


3 kommentarer:

Åsa sa...

Hej!
Nyfiken... Har ni sålt huset? Såg att det var borta när jag gick in på min hemnet-app...
God Jul önskar jag dig!

Anonym sa...

ÅHH så vacker, jag älskar vit amaryllis. Vilken mysig blogg du har:)kan man följa dig nånstans???

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

ha en fin Lucia

LOVE Maria

Mamma sa...

Sötaste Lucian. Tyvärr kunde jag inte vara med iår. Enligt morfar, var hon enastående. Men Helena! Långkalsingar o kängor hade inte varit helt fel, till stackars morfar som var genomfrusen när han kom hem Puss o kram.

Related Posts with Thumbnails