29 augusti 2012

Lampissue

 
 
 
Mitt i en intensiv, riktigt rolig, jobbperiod är jag just nu, och det märks säkert här på bloggen. Finns inte så mycket tid för bloggande just nu faktiskt. Varken den egna eller andras bloggar hinns med. Några följer jag på Instagram, som är så otroligt lättillgängligt, och så försöker jag kasta in en bild själv ibland (uddenhelena heter jag där om ni vill kika).
 
 
Håller just nu på att inreda en lägenhet mitt i stan. Var där idag och drog runt möbler, planerade och körde värsta "take or toss" grejen med befintligt möblemang! Riktigt kul är det och nästa vecka blir det att åka runt med lägenhetsinnehavaren för att handla nytt!
 
 
Nu när man får utlopp för det där "dra runt, arrangera om och fixa och trixa" i jobbet på dagarna känner jag inte lika stort behov av det här hemma, men... Ny lampa till sovrummet letar jag efter, och bara den är funnen och på plats, kan jag släppa sovrummet för första gången på 10 år är det inte "halvklart"!
 
 
Nu behöver jag lite hjälp. Letar med ljus och lykta efter en liknande den som den ena tonårstjejen har i sitt rum på bilden nedan. Jag skulle vilja ha en liknande men lite större, någon som sett någon, någonstans?
 
 
 
 
 
Ha en fin dag idag!
 
 
Kram
 
 
 
Helena
 
 
 


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har en som jag köpt på Åhlens...visserligen var det ett tag sedan, men kanhända har dom den än! Anna får du höra av dig, så kanske du kan köpa vår :)

/Frida

Anonym sa...

Kolla lampan "Edward" på Mio.
Hälsningar Mädeleine i Esilstuna

Anonym sa...

Det gick lite fort där, men du fattar ;)
Madeleine i Eskilstuna

Therese sa...


Hej,
Jag har precis köpt en liknande men större variant av "kristallkrona", på en nyöppnad inredningsbutik.
Jag kan skicka över en bild på den om du vill, men takniska jag kan inte komma på hur jag skulle kunna skicka bild till dig. Hittar ingen mail adress som jag kan skicka till.

Anonym sa...

Kolla med Johan på Ampere i stan. Han har kanonkoll på alla lampor och kan säkert hjälpa dig.

Sköt om dig.
Kram,
Maria

FOTOGRAF THERESE ROMELL sa...

Hej vännen,

Jag har också sett den på Åhlens, senast i måndags. Så i Helsingborg finns den (tror den kostar 699 kr).

Kollar gärna till dig om du vill, eller ring till dom.

Du vet om att du är superduktig, va? Imponerad av din energi!

Kram kram Therese

Related Posts with Thumbnails