5 augusti 2012

Att måla oljad ek



Det runda fönstret blev förstås vitt på andra sidan väggen också.





Tänk så stor skillnad lite färg kan göra!





Jag fick en fråga hur jag gjort när jag målat. Egentligen skall man säkert slipa lite innan man börjar med färgen, men jag hoppade det momentet (lite för lat och lite för otålig) . Oljad ek "blöder igenom" vanlig snickerifärg, så man måste grunda med en "spärrfärg". Jag målade två lager med Beckers Panelgrund som jag hade hemma. Hos bästa Öbergs Färg rekommenderade de Servalac Aqua halvblank som jag köpte och avslutade med.


Nu tar vi och fångar denna dag tycker jag!


Kram

Helena


3 kommentarer:

Room of karma sa...

Hej fina du.

Igår var jag hemma hos våra vänner E&J. Dom har ett sådant ljuvligt hem så man bara dör! Jag var bara tvungen att gå igång med min Canon. Och gjorde nästan ett litet repotage om deras hem. Tänkte då på dig. Du hade nog älskat det ( du jobbar väl med det?)Hela deras hem är lagom bohem/romantisk som ett levande lantlivs rep, hihihi.
Kika in hos mig idag. Har lagt ut lite bilder och lägger mer på fejjan och Svenska inredningsbloggarna samt något mer inlägg i kväll. Bara ett tips, men tror att du kan gilla det? ........

Kramar CC

Anonym sa...

Tack för bra svar på min fråga på förra inlägget :-) Nu ska jag oxå måla ekdetaljer som jag retat mej på länge. Tack för inspiration!! //Frida

MissTess sa...

Så fint och fräscht, vilken stor skillnad ett "litet fönster" kan göra!

Blir så inspirerad av dej att måla om all vår ek här hemma, burr så trött jag är på det! :)

Kram och tack för inspon

Related Posts with Thumbnails