3 maj 2012

På´t igen bara



Tack för alla fina gratulationer och lyckönskningar, ni är för gulliga!
Men ni förstår väl nu att jag var och är väldigt glad?

Kom ihåg att för fyra år sedan hade jag inte ens en kamera, bara drömmar, och nu får jag sälja mina bilder (och texter) till ett av de finaste inredningsmagasinen vi har här i Sverige.

Jag är så otroligt glad för att jag har möjligheten att följa mitt hjärta och göra verklighet av mina drömmar, det är det inte alla som kan.

Nu kommer jag att jobba ännu hårdare för att bli jäkligt bra på det jag gör. Två sålda reportage på 2,5 månad är ett bra resultat, men jag kan inte bara sitta här och glädjas åt det hur länge som helst, utan nu måste jag ut och "jaga" fler hem!

Har du, eller känner du någon som har, ett personligt hem som sticker ut och vill visa upp det, är du välkommen att kontakta mig. Spelar ingen roll var du bor, jag är mobil och gillar att resa.



Här är en bild från Piteå, som inte är såld.


Nästa vecka bär det av till Stockholm, för fotokurs på Fotografiska, och det kommer att bli så himla kul. Ser fram mot det otroligt mycket. Jag är ju helt självlärd och har aldrig gått någon kurs så kanske kommer hela min världsbild, när det gäller fotografering, vändas upp och ned.

Det finns ett ordspråk som lyder:

Ju mer du vet desto mer vet du att du inte vet
eller dvs
Ju mer du lär dig desto mer inser du hur lite du egentligen vet

Och det är jag den första att skriva under på!


Helena




14 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt att få följa dina framgångar här i bloggen! Kan tyvärr inte bjuda hit dig då vi har mycket kvar att renovera men om ett par år så... Kan du inte få göra ett reportage från det där svarta huset i närheten av där du bor? Kram Linda

Hemma på Sjuan sa...

Så kul när du har jobbat så hårt att lyckas! Spännande att få vara med i Lantliv!!
Jag har mailat dig tidigare ang. vårt hem. Inget som är så speciellt men vi har en lite annorlunda utbyggnad...
Ha en skön fredag!
Kram Suss

Mrs Sunshine sa...

Kul! You rock:-)

Det ljuva livet i stan sa...

Verkligen lycka till med allt du företar dig, måste verkligen vara så härligt att det pirrar i hela magen!

Har oxå mina drömmar om att göra något annat, men har väl inte vågat slänga mig ut i det ingemanslandet ännu. Men den som drömmer tillräckligt länge om något kanske ... :)

Många kramar Frida som tackar för en härlig blogg!

LIFE by TESS sa...

Så himla kul med fotokurs. Och lycka till med fler reportage och bilder.

Kram

@my casa sa...

Så kul att läsa att det går bra för dig och att du
får göra det drömt om. Grattis!

Fotokurs på Fotografiska låter ju super:-)

evalevabo sa...

Kul att gå fotokurs. Roligt att det går bra för dig. Bara att gratulera.
Kram Eva

Kastrullresan/Eva sa...

Vad roligt att höra att det går så bra för dig!
Du är välkommen till våra (dina?)uteplatser när allt är färdigt och har vuxit till sig lite så får du se om det finns något "fotovänligt" där.
Eva

Piffa och Puffa sa...

Jag har sagt det förr och säger det igen, du är sååå duktig. Tänk om jag vore hälften så modig som du.
Ska bli spännande att se dina reportage i tidning, säg till då det blir.
Kram

Allt och/eller Inget sa...

Hej! Jag har precis hittat hit till din blogg och gillar verkligen det jag ser. Hit lär jag återkomma!

Hälsningar Linda

Anna sa...

Men du, stort grattis! Vilken härlig känsla! You go girl!

Vi ska få besök av en stylist och fotograf till vårat hem snart och det känns fantastiskt roligt bara det!

Kramen!

Ester sa...

Det är roligt att höra att det går bra för dig!

Fotograferar du en särskild stil på hemmen eller är det blandat?

Kram Ester

Kicki i Åre sa...

Hoppas du hade en bra fotokurs !

Var själv i Sthlm i helgen med tonåringen och besökte bla Nordiska Galleriet, Room och Illums Bolighus, jag är redo att göra om en del hemma kan man säga... .)

Kram

uipkes houten vloeren sa...

Thank you, what a nice blog!

Related Posts with Thumbnails