9 mars 2012

Nyfrissad mama

.
.
Hej på er

Kikar mest bara in här idag för att säga hej och önska er en trevlig helg.
Själv har jag växlat ned några snäpp i dag och unnat mig ett par timmar hos frissan. Har väl inte varit sådär jätte duktig på att ta hand om mig själv de senaste 2-3 veckorna precis. Långa arbetsdagar har det blivit, och i morse kände jag mig mest som ett spöke, tyckte till och med att M ryggade tillbaka lite när jag mötte honom i trappan på väg ned från sovrummet...

Här behövs lite mammafix tänkte jag och ringde upp bästa frissan utan något större hopp
om att få en tid. Tack och lov hade hon fått ett återbud, så nu sitter jag här nyfrissad och behaglig efter några timmars ompysslande. De hade renoverat hela salongen sedan jag var där sist, så fint det blivit, kändes oerhört lyxigt att få tillbringa några helt kravlösa timmar i den miljön idag kan jag meddela. Synd att jag inte tog med kameran det var faktiskt riktigt riktigt snyggt och lyxigt där.
Tror ni hade gillat det!




Jag har varit så himla nöjd med min frippa ända sedan jag klippte mig och tonade håret, på samma slong (Salong Johnas) i höstas, så några större förändringar hade jag idag inga önskemål om. Lite upp-piffning på färgen och putsning (som faktiskt blev flera cm) på längderna var det som behövdes. Ja, så nu ser jag ut ungefär som jag gjorde för sisådär en 6-7 timmar sedan, men utan urblekt, slitet och trassligt hår. Spöklooken är borta och håret (och jag) glänser och mår tipp topp.


Nu hörde jag att dörren öppnades där nere, det är nu blir det spännande...
kommer HAN att märka någon skillnad???


Kram kram
.
.
.

10 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Fint!
Härligt när det är nyfixat och då där glansigt och fint.

Ha en fin helg!

Kram
Johanna

Helenas enkla vardag sa...

Hejsan!! Jättefint! Jag har också varit hos frissan idag, så skönt! MinJ såg inte att jag var nyfrssad! Trevlig helg! Kram Helena

mitt liv som jag sa...

Underbart att få bli ompysslad och fixad! Och resultatet ser kanon ut!
Ha en riktigt skön helg! Kram Jennifer

projecantasi sa...

Suppperrrr! :)

Kicki i Åre sa...

*Hihi* , min man brukar aldrig se när jag klippt mig.
Men vi har en väldigt uppmärksam son på 12 år som brukar se och säga "Vad snygg du blev i håret" :)
Har sagt det till honom att den egenskapen kommer han kunna ha nytta av i framtiden... :)
(Han är även bra på att se detaljer hemma, om jag köpt en ny kudde etc.)

Trevlig helg!
Kram

Casa of Mia sa...

Jättefint, trevlig helg

House number 11 sa...

Vackert!
Ha en trevlig helg!
Kram Jenny

Mariette sa...

TJUSIGT!

Kram Mariette

Room of karma sa...

Snyggt - gillar din hårfärg, massor:)!

kram CC

Linda B sa...

Jättefint! Jag "härmade" dig i höstas och trivs också utmärkt i färgen, ska iväg för lite piffning nästa vecka. Välbehövligt!

Related Posts with Thumbnails