21 mars 2012

Att hotta upp skidgarderoben lite

.
.
Värmen kommer och går men våren består... väl...tror jag... Hum, skall det nu bli vår eller är det för tidigt att börja hoppas? Jag måste säga att vintern här i Mälardalen ger jag inte mycket för, men för den sakens skull är det inte så att jag ogillar vintern. Det är bara det att jag vill att den skall vara på... så att säga... rätt ställe rent geografiskt!


Om någon vecka, eller så, packar vi ihop familjen och sticker upp till Losdalen, Lofsis som vi kallar det... lite larvigt kanske... men men. Förhoppningsvis är det snö kvar där uppe då och kanske får vi några härliga åk i backarna. Innan Lillan kom var jag faktiskt en fena på att swischa fram i pisterna. M hade under några år haft mig i hårdträning eftersom han tyckte att jag hade en "tantstil" när vi träffades... hi, hi! Nu vet sjutton om jag har någon vidare snitts, det var väl än fyra år sedan jag brännde på ordentligt. Men nu har vi några tonårstjejor med oss så jag gissar att det kommer att bli ett och annat "riktigt" åk nu när barnpassningen är fixad, he, he!






Jag har en jättegammal skiddress som jag bara känner att "oh, vad kul jag haft i dig, men det är dags för oss att skiljas åt nu, jag måste gå vidare" eller ja, något sådant. Tänk vad cool jag skulle vara i en sådan dress som hon har den übercoola Fahrmanskan. Jackan, ja tack, byxorna, ja tack, eller är det kanske lite för mycket för mig med de där stjärnorna? Hur som haver, är hon ju bara helt galet snygg i den outfiten... så jag kanske skulle prova jag med...!


Helena
.
.
.


1 kommentar:

Lena - gott för själen sa...

Ja, det där var riktigt snyggt! Klart att du skulle vara fin i det också! Tror inte det är för mycket med stjärnor på dig.

/Kram Lena - gott för själen

Related Posts with Thumbnails