19 november 2011

Nattliga bryderier

.
.
Midnatt råder, tyst det är i huset...


Här ligger jag och är alldeles vaken, så mycket att fundera på att jag har svårt för att sova, eller är det koffeinet i Treon jag nyss tog som spökar?!


Det är snart första advent och jag har inte över huvud taget börjat tänka i banor av jul ännu, kanske är  det dags nu. Surfade runt ett tag och blev helt matt, ni vet sådär tung i kroppen som man kan bli när man känner sig helt överväldigad. Det finns så många som är så duktiga på att få till det med julpyntet så det är inte klokt!


Själv kommer jag nog att köra en au naturel adventstid i alla fall. De röda tomtarna kommer fram några dagar kring jul (helst dagen innan julafton och sedan bort innan nyår) men innan det vill jag nog mest bara ha mycket ljus, små granar, kottar, mossa och hyacinter.






Grenar av lärk är också väldigt fint, det har jag redan tagit in. Tänk, för ett par år sedan hade jag aldrig ens reflekterat över att det över huvud taget fanns lärkträd i våra skogar. Sedan plötsligt exploderade det och så var det lärkgrenar på var enda pressbild som visades från de danska inredningsföretagen. Snyggt tyckte jag, och jagade iväg ut i skogen med barnvagnen för att hitta en gren. Träden var höga och grenarna gick inte att nå, och de grenar som låg på backen var muggiga, oh vad jag bökade med det där. Till slut fick jag väl tag på en som såg skaplig ut och gav mig glad i hågen av hemmåt. Väl hemma igen insåg jag att jag gått över ån efter vatten, ett par lärkträd bor i princip granne med oss här ute på Udden...





Bilderna är från Housedoctor och jag tycker att de känns alldeles lagom juliga för mig just nu!

måndag mina goda vänner, kommer jag förresten att dra igång en tävling åt er, en riktigt riktigt fin sådan också. Vinsten kommer från just Housedoctor och ni har alla chansen att vinna den, så håll utkik, detta vill ni inte missa!


Kram Helena
.
.
.



4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Helena!

Jag har precis börjat att ta in att det snart är advent! Vi har haft så mycket med renoveringen!
Nu har jag börjat att preparera mig med julmudik! Jag brukar säga ingen Jul utan Peter Jöback!

I veckan hade jag en inspirationskurs om just naturlig Jul! Så nu längtar jag att få hem mina alster som jag skapade förra veckan! Har kurs på ons med!

Lärk är så fint! Och pryder mitt vardagsrum!
Vad trevligt med utlottning! Jag kommer hålla utkik! Nu ska jag gå upp ! Vi ska ha barnkalas i en idrottshall i dag!

Ha det så gott! Och lycka till med ditt företag! Jag tror på dig, dom Jöback skulle sägs!
Kram Anna

Unknown sa...

Ursäkta stavfelen! Inte alltid lätt att skriva på iphonen!!
Kram

Coolaannna sa...

Naturen dekorerar finast har jag börjat inse mer och mer. Jag gör som du..kör mossa, hyacinter och sånt till advent och lite tomtning närmare jul!!

Lärkgrenar är fina...jag får fundera på vart jag har dem närmast :))

Ha en fin lördag!

Kram Anna

Dagar hos mig sa...

De där ekollonen fr House Doctor var ju fantastiska. Måste en sväng till PUB tror jag.

Related Posts with Thumbnails