28 september 2011

Till vardags och till fest

.
.
Halloj!

Idag är jag bara så trött att jag nästan tror att jag svimmar snart. Måste måste bli en tidig kväll ikväll, skall ut på lite trevligheter efter jobbet imorgon, så då måste jag vara pigg!

Tullhuset living firar imorgon 1 års kalas och jag är inbjuden på lite mingel, modevisning och sådant. Kul, men vad i herrans namn skall jag sätta på mig? Tänk er själva alla snitsiga pinglor i Mollyuniformer som kommer trippa runt där. Nog bäst att jag hoppar i något från Molly jag också, gillar inte att sticka ut, vill helst bara flyta in, känns lugnast så.



Bäst trivs jag till vardags i mina jeans från Nolita, en blus/tunika och kofta eller som här med linne från Rosemunde och en militäraktig linnejacka som jag köpte i Prag. På fötterna denna höst har jag supersköna mockastövlar som jag köpte i Spanien. Trotjänarna, mina Dr Martens,
får vila på skohyllan ett tag i år!



För någon vecka sedan var jag ute på representationsgalej med älsklingen, och då blev det klackar och clutch (festligt namn) och hela baletten. Köpte en enkel svart klänning i genombruten spets, med underklänning, på Tullhuset. Svart pälsjacka från MQ och en silkessjal, också den från Tullhuset,
passar en fryslort som mig på fest!

En skön kväll till er tjejer och tack för titten!
.
.
.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är jättefin, så naturlig och söt! Snygga stövlar också.
Kram
Lotta

Anonym sa...

Guuud vad snyggt! Skit i Odd Molly, det där är så stilrent och klassisk, vill man inte sticka ut så har du redan dressen och blir klart snyggast! Lycka till med ditt företag!
Kram Line

Anonym sa...

Snyggt!!! Precis, skit i molly, det känns ju sååå last year, eller(?) ;-)

Anonym sa...

Håller helt med ovanstående talare. SLÄPP odd molly. Du om någon kan väl vara den som verkligen vågar vara dig själv och inte se ut som alla andra klonade bloggkopior.Hoppas du får superkul... kram marlene

Anonym sa...

Så tjusig du var på representationsgalejet ! :)

Det du har på övre bilden funkar väl alldeles utmärkt på ett butikskalas ?!
Även om jag gillar Odd Molly också !! :))

Ha så skoj !
Kram Kicki i Åre

Anonym sa...

Strunta i Odd Molly, känns så småstadsaktigt, du är snyggare än så!

Jamblinne sa...

Hej Helena.

Jag besöker din blogg nästan varje dag och nu måste jag bara säga att heja Du! Älskar din blogg och önskar dig allt det bästa (kann man säga så på svenska, ingen aning).

Related Posts with Thumbnails