7 september 2011

Hola amigas!

.
.
Hjärtat och jag har varit iväg på en fyra dagars, ren och skär, kärlekssemester
utan några måsten och utan barn, bara vi två. Lovely vill jag lova!
Palma på Mallorca var vår resas mål, och vilken stad det var, helt fantastisk och underbar,
 och alla superlativ som man bara kan komma på!

Här har ni ett gäng bilder därifrån om ni vill se.




Katedralen var magnifik (som förväntat),
 liksom stora delar av den övriga staden.




Fantastiska vackra byggnader överallt,




och mängder av palats med deras tillhörande berömda patior.




Många gamla byggnader blev det,
 men inte bara det. Vi åt också hur mycket god mat som helst,
som vi sköljde ned med mängder av gott Rioja!




På nätterna hängde vi på mysiga barer där vi drack cervesa och goda drinkar,




och på dagarna kollade in folklivet på Placa Major och andra sköna torg,




och shoppade lite (en definitionsfråga)...




Det var förstås när vi inte slappade på beachen i Illieta,




eller åt ännu mer tapas och drack ännu lite mer vin,
på något trevligt hak där Serrano skinkorna hängde på tork i taket.




Med mätta magar flanerade vi längs med det skummande havet,




innan vi vände åter in mot stan för att shoppa lite till,
 och kolla in lite fler "breathtaking" byggnader!




Hjärtat som tröttnade, kärleksresan till trots, på att vänta på mig (som skulle fota var tionde meter),
 gick lite före och försvann i folkvimlet. Jag letade ett bra tag innan jag såg min prins, som stod lutad mot ett trappräcke (ni ser den lilla svartklädda längst upp, där trappan tar slut) och väntade på mig. Det var den enda gången under hela resan som vi var ur varandras synfält.




Som kontrast till den historiska airen som omgav Palma och våra dagar där, lutade vi fram på småtimmarna våra rödvinstyngda huvuden mot fluffiga kuddar på ett übermodernt hotell, med rum lika stora som vår kommande fjällstuga...


Kram Kram
Helena
.
.

15 kommentarer:

Mindecor sa...

Åh, härligt. Vi älskar också Mallis och åker gärna dit. Vad hette hotellet? Ser ju super trevligt ut.

Carola sa...

åhhh vad härligt!! underbara bilder du tagit!! Och jag säger som Min decor.. vad hette hotellet?

Milla sa...

Underbart härligt! Toppenställe att åka till en weekend, lite mer hanterbart än storstäderna... Den katedralen är tjusig, ja alla byggnader bli verkligen levande genom din kamera. Visst behöver man dessa tillflykter ibland för att gå vidare i vardagslivet som man på nåt vis uppskattar än mer. Kram Milla

VivanDivanGoesFashion sa...

Härligt! Precis vad man behöver ibland såhär på höstkanten :-)

Tänker på vilka helt fantastiska bilder du tagit. Ser så himla proffsiga ut. Du skulle ju göra karriär på fotograferandet...

Kram
/Vivvi

Norah och flocken sa...

Härligt, härligt och fantastiskt fina bilder!

/P

lottasworld.blogg.se sa...

Ser otroligt härligt ut! Ibland måste man ju få rymma och bara vara vuxna med :) Välkommen hem!

Living by S sa...

Välkommen hem =)
Bara älskar att suga i mig inspiration du ger!!
Ha en fin dag!

Kram Fia

Anonym sa...

Vilka underbara kort!!!!Drömmer mig bort en stund.....Tack.

Kram Eva

Kickan Style sa...

Härliga bilder! Man blir riktigt semester-sugen...tur e man själv påväg snart :)
Ha en fin helg!

Kristina

Casa of Mia sa...

Fantastiska bilder, Palma är underbart. Vi har hus på Mallorca och vi åker dit en vecka nu på lördag, och längtar förstås.

Anonym sa...

Underbara bilder, om du drabbas av "ide" torka någon gång i framtiden, får du väldigt gärna skriva lite mer om ditt fotande och hur du går tillväga...(är oxå fotointresserad, men bara en "glad amatör - du har ju talang!) hälsningar Jenny

Anonym sa...

Oj vilka härliga inspirationsbilder, nu vill jag åka till Palma bums !! :)

Mysigt med resa på tu man hand.

Ha en skön helg !
Kram Kicki i Åre

Anonym sa...

Jag har varit gift med en fotograf och jag kan lova dig att hans bilder inte är i närheten av det du åstadkommer. Du har verkligen öga för vad som gör sig på bild. Håller själv på att fota en hel del och önskar jag hade liknande motiv att plåta.

Marie

seventeendoors sa...

Underbara bilder du bjuder på!! Undrar också vad hotellet heter, ser jättefint ut. Palma är toppdestination, kort flygtid & där finns allt!
Ha en fin söndag!

Anonym sa...

Helt underbara bilder Helena!!! Kram

Related Posts with Thumbnails