12 juli 2011

Dagens homestaging - specialuppdraget

.
.
Men vad är detta nu?!
Nej, då jag har inte flyttat från Udden, som det kanske ser ut, jag har bara "homestagat"
en helt tom och nyrenoverd lägenhet idag!
Ghhha, vad det var kuuuuul!




Spikar upp gardinerna, vad säger ni om det?! 
Två stadiga snickarkillar hade jag till mitt förfogande hela dagen, så jag behövde inte bära en endast pryl! Lyxigt va?! Den första tavlan bad jag dem spika upp, men det kändes så fånigt, att jag bad dem att få låna hammaren och spiken själv istället! Herre Gud hur många tavlor har
 man inte spikat upp i sina dár!




Hur sjutton gör man om man skall möblera och fixa till en lägenhet som är precis helt tom,
och man inte har ett stageingföretag med ett lager av möbler och grejor att välja bland? Jo, man får helt enkelt plocka från sitt eget hem och komplettera med lånade finfina saker från härliga Tullhuset Living. Söta Jeanette hjälpte mig i morse att välja ut de vackra kuddarna i soffan! Soffan och fåtöljen till vänster, som ni säkert känner igen är mina fina "bambusar" från Tine K, som jag också köpt på Tullhuset. Day Home kuddarna i fåtöljen är från Atelje Fåtöljen. Den fina rosa mönstrade Tine K krukan kommer också den från Tullhuset.




Till sovrummet tog jag mina egna Daykuddar från Atelje Fåtöljen och den lilla med skalbaggen från numer nedlagda Boudoir i Ystad. Min fina rosa sammetsskärm passar så bra ihop med det helt ljuvlga rosa sammetsöverkastet från Tine K, som båda kommer från Tullhuset.




Jag gissar att ni känner igen dessa prylar,
i alla fall om ni brukar läsa På vår Udde.




Pappas träracket från 50-60-talet tycker jag är så dekorativt (letar hemma efter en plats där det kan passa)!Och så fick mina nya stövlar vara med på ett hörn, originellt va...




Fler bilder kommer snart på Hemnet.

Tack för att ni tar er tid att besöka mig här!

Kram
.
.
.

14 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Vad fint ni har det :-)

Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Jätte snyggt!

Bra jobbat! Kram Anna

Anonym sa...

Vad du ær duktig och kreativ! / Karin

MIA på MITT VITA HUS sa...

Oj oj oj wow säger jag, så fint och gud så roligt för dig H, du är kanon duktig och jag håller helt med ovanstående helt fantastiskt kreativ:))

KRAM M

A House With A View sa...

Vad himla snyggt!! Du är ju helduktig på detta!! Gissar att det kommer fler uppdrag :)) Kanon!!!


Kraaaaaaaaaaam aka

Anonym sa...

WOW!! Supersnyggt! :)
Du är verkligen himla duktig!

//Camilla

Anonym sa...

Herregud vad du är kreativ....vore inte detta dröm yrket....så roligt att få "möblera" och fota.

Duktig är du & bra smak har du...

Ha en härlig sommar/ Marie

signerat 71 sa...

Sååååå fint det blev. Så super duktig du är!
kram Jenny

Casa bianca di Mia sa...

Så snyggt du har gjort!!
Inte lätt att få ihop en tom lägenhet på kort tid, men jag tycker att du lyckats jättebra!

Mvh Mia

Anonym sa...

jätte super snyggt! Du har verkligen öga för inredning och styling!
Ha en fin dag//Pernilla

Anna-Karin sa...

Hej H
Supersnyggt!! Jag följer din blogg sen i höstas och blir full av inspiration.
Jag tror nog sjukhuset får klara sig utan dig snart. :-)
Ha en skön sommar, kram A-K

Anonym sa...

Så snyggt, måste varit otroligt kul också.
Mysigaste bloggen av alla, tycker jag.

Kram Camilla

Øyeblikk sa...

Dette var kjempe flott, du er så flink!! Det må ha vært en kjempe dag da.

Jeg lurer på en ting, den svarte puten med hvite elefanter på, den har jeg sett rundt omkring på forskjellige blogger - hvem er det som selger den, egentlig?

Klem Eli

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Snygg jobbat! Det blev ju riktigt fint!

Kram Madde

Related Posts with Thumbnails