1 maj 2011

Sköna (kalla) Maj välkommen!

.
.
Valborgsmässofirande


Satan i gatan vad kallt det är ute idag!
Samma visa var det igår när våren skulle välkommnas.
 Hela dagen tillbringade jag i trädgården. Började med en tunika i solskenet på förmiddagen och ju längre dagen led desto mer kläder fick jag sätta på mig. Hur kan det vända så fort?? Trist!
Men, men, jag gav mig inte utan fortsatte oförtrutet mitt arbete med att optimera trädgården
inför det som skall hända i Juni!

Det börjar att arta sig kan jag berätta.
Bilder kommer a.s.a.p!




Är det en regel till Valborg att man skall frysa?!
Vet inte hur många gånger jag stått där vid den förbaskade brasan och svurit över 
att jag inte tagit på mig både vinterjacka, mössa och vantar...


Lillan tyckte i alla fall att det var spännande med allt folk, och undrade vem det var som fyllde år, eftersom hon tvingades ha den mössa på sig, som hon brukar ha när vi går på kalas!





Ja, ha så var det det där med att fastna på bild.

 Ok, darlingen har inte något brinnande intresse för fotografering, men hallå, hur svårt kan det vara att fokusera på rätt sak?? Fem kort som ser ut om det ovan, och inte ens en chans att rätta till problemet eftersom batteriet tog slut, och då hade de inte ens hunnit tända den rackarns brasan...


Kram från moi!
.
.
.

4 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Hi hi den focuseringen var riktigt schysst:))ja här var det med kallt som attans i går men det blev ingen brasa för oss ändå med tanke på det lilla brutena benet:/

Kram till dig och din häääärliga blogg:)))

mammaxtre sa...

Till nästa Valborg då ska åtminstone inte jag glömma bort att ta med vinterkläder... Så kallt!

Ha det gott

Anonym sa...

Jag veet! Det är ju kallare än på vintern! Stod på Skallberget vid vattentornet igår och har nu frusit ett dygn efter det;)/ Karin

Live från radhuset sa...

Fniss. Jag gillar att titta på folk som brukar finnas i bakgrunden i bilder, så det här blev ju perfekt. ;-) Ja, visst blev det kallt! Hutter. Minns en Valborg med säkert 5 cm snö, tur att vi slapp det i alla fall. Hejhej från Katarina

Related Posts with Thumbnails