28 mars 2011

Just a cup of java

.
.
Alla gör det så bra...

När jag surfar runt bland alla fina bloggar i cyberspace, blir jag så imponerad av hur duktiga många bloggare är på att få bara en kopp kaffe att se ut som ett litet konstverk. Nu när jag har mitt nya objektiv med kort skärpedjup (1,8), tänkte jag att jag skulle ta och prova själv!




Plockade fram en silversked, en kopp kaffe samt en Tine K vas från Tullhuset med
dagsfärska ranunkler.




Det var i hur kul som helst och nu vill jag bara öva, ja inte bara på kaffekoppar då,
utan olika stilleben förstås!







Imorgon blir det jobb igen, och ingen tid för att roa sig på detta vis,
men på onsdag blir det en ny fotosession!

KRAM
.
.

6 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Fint fint fint:) Jag älskar mitt lilla 1,4, skulle itne kunna leva utan det:))

Du kaffeskeden , jag har tre stycken likadana jag har fått ärva i äkta silver, vet du vad dom heter den modellen?

Ha det fint kram

På vår udde! sa...

Tack för det gulliga Mia! Skedarna heter Olga om jag inte minns fel. Jag misstänkte att du hade ett 1.4, det får bli ett sådant för mig också i framtiden.

Kram på dig

MITT VITA HUS sa...

Mitt är gammalt skulle vilja updatera mig till den senaste modellen, eller förresten updatera mig till en ny fullformatskamera typ Nikon D700:)) Ha ha drömma går ju, som sagt vi har ju ett badrum med att ta tag i:))

Tack för Olga tipset, ska nog tradera fram några fler;)

Kul att du ville tävla med!:)

Kraaam

psst viskar hemlis, jag ska som du med göra något spännande i sommar (och lite innan det med;)så jag förstår dina hinatar där med allt rörande piffningen för jag tror bestämt det gäller typ samma sak *fniss*...schhhhh

Anonym sa...

Jättefina bilder, vad duktig du är på att fota!
Spännande vad som är på G :-)

//Carina

jenny ~ house of jenny sa...

Superfina foton! Tyckte de blev jätte bra!

PUss!

Stina sa...

Jättefina bilder.:-)
Stina

Related Posts with Thumbnails