27 november 2010

Adventsfint

.
.
Godmorgon!

För er som inte upplevt det, kan jag berätta att det är underbart med barn som sover till halv nio på lördagmornar, speciellt när man adventspyntat till klockan ett kvällen innan!

Det blev lite adventsfint hemma hos oss också till slut. Så sent som 21.00 igår kväll fanns inte en adventsstjärna eller ens en planterad hyacint i huset. Min älskling skulle upp i ottan och lade sig vid tio, då satte jag fart med pyntandet och städandet. Tre timmar senare stöp jag i säng, men då fanns både adventsljusstakar, hyacinter och några amaryllisar utplacerade lite här och där
 för att sprida stämning!



En vit amaryllis härbergeras av en ny underbar liten Sturehofkruka från Ateljé Fåtöljen här i Västerås! Om du inte besökt butiken tidigare så bara måste du kika in hos Anette på Skultunavägen, där finns sååå mycket fint! Dessutom kan jag tipsa om att hon har 40% rabatt på alla kläder från Nygårds Anna!




Den vita lilla ljusstaken med öglan är en gammal mässingsljusstake som jag spraymålade i gårkväll! Blev jättebra tycker jag, ett perfekt sätt att förnya utan att handla nytt!

Neej, nu måste jag sätta fart, om några timmar kommer ett gäng goa tjejer
 på mysig tjejmiddag hos mig!

Kram Helena
.
.
.

5 kommentarer:

MM sa...

Hej tjejen, vill bara kika in för att önska er en mysig lördag!

By the way, har du skottat fram mossan ur en driva?! Här skulle jag ut o leta, men gav upp efter att fått kängorna fulla, o trampat ner till knäna i snö...

Kramis!
/Malin

sussi sa...

hej gud vad fint men det har du alltid kram sussi.

Anna-Malin sa...

jag måste också pynta. hinner ingenting...
men jag är ju uppe TIDIGT på morgnarna så jag får börja imorgon bitti ;)

ha så trevligt ikväll!

kram

Hem och Lycka sa...

Vad vackert du gjort!

kram Mia

Anonym sa...

Vilken färg använde du till ljusstaken du spraymålade? Har en liknande ljusstake som också behöver ett lyft?

Related Posts with Thumbnails