26 augusti 2010

Till helgen skall det ske!

.
.
Big plans

Lillan är frisk, och efter att ha strosat runt i pyjamas till tretiden i eftermiddags, satte vi fart och drog i väg på en liten roadtripp till diverse affärer, för här skall fixas barnrum skall ni se!





En vit tavellist samt två färgglada korgar från Rice blev med hem!




Sängen som jag spanade in på IKEA var tillfälligt slut, så jag funderar på att swisha förbi Barkaby i Sthlm imorgon, för att plocka upp en. Tålamod är inte min starka sida, och jag har absolut ingen lust att vänta till v 37...

Jag tänker mig lite vita lakan, kanske med prickar på i olika färger, och en massa fina kuddar i olika tyger och modeller. En sådan söting från Rice skulle platsa!




Förvaring kan man egentligen aldrig få för mycket av i ett barnrum, så några fler fina korgar (också denna från Rice) kommer att få flytta in!



Vill ju så gärna ha en sänghimmel, men är lite osäker på hur det funkar med snedtaket. Kanske kan köpa hem den här söta från IKEA och prova! Klart att en sessan skall ha en sänghimmel!


Tanken är, vita möbler, vit matta, vita bastextiler (lakan, gardiner, fåtölj tex), sedan färgstarka detaljer i rosa, grönt, gult, lila och lite lite blått och turkost.





Lite sugen är jag på en sådan här cool lampa, får se om jag vågar...
.
.
.

3 kommentarer:

signerat 71 sa...

Så fint det kommer att bli - väntar med spänning på resultatet.
Kram J

Gabriella sa...

Kommer bli huuur fint som helst! Klart du ska våga lampskärmen också!

Kram, Bella

Anonym sa...

Hei
Er inne og kikker på siden hver dag, men første gang jeg kommenterer. Klart du må tørre lampeskjermen også, den er råfin!!!! Det er en sånn spesiell ting som gjør et rom komplett.'

H

Related Posts with Thumbnails