6 augusti 2010

Färgsprakande lekpark

.
.
Barn och sprakande färger tycker jag hör ihop!
 I området där vi bor, hade vi en lekpark som sett sina bästa dár. Den var grå och trist och faktiskt på vissa håll, farlig för våra små!

Jag sitter med i styrelsen fär vår samfällighetsförening, och har ett visst ansvar för just lekparken. Lekparken som inte gjorde någon lycklig, behvde en rejäl makeover, men det fanns naturligtvis inte så mycket pengar...

För någon vecka sedan arrangerade jag, med hjälp av en annan familj, en fixardag i parken. Vi målade snickrade och grejade, och med mycket små medel, blev vår lekpark en säker och färgsprakande plats för våra barn att leka i!

Tänk vad lite färg kan göra! 



-Någon som vill leka affär?
Mamma kanske?



-Nehej, jag testar väl gungbrädan istället då!



-Köra båt med en kompis är helt ok, men affären lockar!



-Men åh, titta där är ju syrran!
Bäst att smöra för henne så kanske hon...



-Jippi, ätligen någon som vill leka affär med mig!


.
-Vad får det lov att vara?

***

Glöm inte de norska interiörbilderna ikväll!
Kramelikram
.
.
-
.

1 kommentar:

Nilla Q sa...

Men vad härligt! Vilket bra initiativ:) Syns att barnen blivit inspirerade och har jättekul!

Ha en skön helg!

Kram Pernilla

Related Posts with Thumbnails